torsdag 17 maj 2012

Blandad kompott

Nu har det gått sådär lång tid igen utan att jag lyckats få till några rader här, såatteeee...

Häromdan gjorde vi världens snabbaste och enklaste glass, med tanke på tiden det tog och hur lätt den var att göra så blev den förvånansvärt god! 5 dl vispgrädde vispad till mjuka toppar blandas med en burk sötad kondenserad mjölk, smaksätt med vad man vill, frys och tada - GLASS! Vi smaksatte med riven nougat och kolasås, väldigt sött men gooooott! Receptet är hämtat från en av mina favoriter kryddburken.se.


Tråkigt nog blir det en vända mjölkfritt igen så ingen mer sån glass för min del just nu i alla fall (och då blir jag ju såklart ännu mer sugen).

Förra helgen var fylld med kalas, först 1-års kalas för två söta små gosingar, Lykke och Lilo! Och sen 30-års kalajs för deras pappa. Massa god mat, tårta, trevligt folk och grymt ordnat av Nathalie!

Något jag saknar men som jag sällan hinner göra nu för tiden är att måla, men nu inför kalaset fick jag äntligen målat lite! Tvillingarna fick varsin stol i 1-års present, ugglor såklart.


Lillfisen har fått en gunga, bara testat en gång hittills men då tyckte hon att det var skitskoj. Så härligt att se henne glad!


På sömnfronten går det sådär, inte slutat hoppas än dock men tar en natt i taget. Efter några vaknätter som varit värre än vanligt efter vi börjat med mjölk igen så blir det en ny vända mjölkfritt. På måndag ska vi i alla fall få träffa en dietist som förhoppningsvis kan underlätta vårt mjölkfria liv lite, inte för att det är så svårt egentligen att undvika mjölk men det är lite tröttsamt att läsa på allt innan man stoppar i Siri eller mig något.

Nu ska jag fortsätta njuta lite av kvällen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bästa glassen ;)
Och vår finaste fis <3