måndag 2 maj 2011

Tiden går rätt fort ändå! :)

Jag vet inte vad som hände, men tiden bara sprang iväg och vi har varit urkassa på att ta bilder och jag har varit skitdålig på att uppdatera! Skärpning på det!

Förra tisdagens magbild kommer i alla fall här

v.25 plus 0 dagar.

Men det var ungefär en vecka sen, imorgon ska det allt tas en ny bild!
Då går vi in i v.27.


Idag
Du är på dag 182 av 280. (65%).
Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 6 fulla dagar (v25+6).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Mån 8 aug 2011.
Du har 98 dagar kvar till beräknad förlossning.

Veckan som gått - Vecka 26

Kroppen:
Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.

Ahhh... kramp i vaderna ja! Aldrig haft något problem med innan men nu får jag det jämt! Kan vakna på natten av att jag har kramp i vaden, skitskumt men ganska skönt när jag väl läste nånstans att det har med graviditeten att göra... gjorde inte riktigt den kopplingen först men det är mycket så när man är gravid har jag märkt, det mesta man känner eller som händer kan ha med graviditeten att göra.

98 dagar kvar till beräknad förlossning, nästan så jag borde göra en nedräkning snart! Jag både längtar och är rädd som bara den för förlossningen! Längtar efter att få träffa våran lilla bäbis men inte efter smärtan och allt det där, men det ska ju vara värt det säger ju dom som vet och det tror jag nog allt att det kommer vara för att få gosa med det lilla underverket :)

2 kommentarer:

iden sa...

finaste magen min lille jovs <3

Natali sa...

Klart att ni ska starta nedräkningen nu! Så söt liten mage du har jos! Under 100 dagar, det går fortare än man tror! Snart har ni eran lilla skatt hos er och apropå förlossningen - var inte rädd, det är värt allt! :)

Kram Natali